WeMakeThe.City heeft optimistische kijk op stad

20-06-2019 (09:55) - Campagnes

De tweede editie van WeMakeThe.City vindt van maandag 17 tot en met zondag 23 juni plaats in metropoolregio Amsterdam. Creative director Marcel Kampman noemt de campagne een creatieve manifestatie van de intenties van het festival.


Het festival bestaat uit een scala aan conferenties, exposities, films, expedities en andere manifestaties over stedelijke onderwerpen zoals duurzaamheid, mobiliteit en inclusiviteit. Rode draad is inclusivitieit, vandaar het motto 'For All Of Us'.


Creative director Marcel Kampman speelt in de branding en de vormgeving van de visuele identiteit van het festival nadrukkelijk met hedendaags activisme. 'Met 'For All Of Us' steken we niet in op negatief activisme en boosheid, maar op optimistisch creactivisme. Niet tegen, maar vóór - vooruit. Wat ons betreft was het geen campagne, maar een creatieve manifestatie van de intentie van het festival.'
 

credits 

Marcel Kampman (creative director), Stang (illustratie), Martine Eyzenga (ontwerp), Theo van der Vlugt (copy), Cees Glastra van Loon (fotografie), leerlingen van het Mundus College, Jeroen Mons (film), Bjorn Eerkes (film), Diets Dijkstra (muziek), teams Pakhuis de Zwijger & WeMakeThe.City (campagnecoördinatie, PR, videoserie, podcastserie & community management), Digital Natives (webdevelopment), ActiveTickets (ticketing) en inwoners van de metropoolregio Amsterdam.