YAZOO lanceert nieuwe smaak met app ‘The Big Shake Off’

26-06-2018 (16:54) - Campagnes

Het doel van de campagne is om met humor de doelgroep op de hoogte te stellen van de nieuwe smaak. Om in te spelen op YAZOO’s tagline “Shake It Up” kwam Dept met het idee om letterlijk de nieuwe smaak te shaken: zo lang mogelijk je telefoon schudden om kans te maken op een gratis YAZOO Chocolate Mint. Er er is ook iets te winnen, de hoofdprijs van 1000 Pond voor de beste shaker.


Deze mobile only app trackt de beweging van de speler vanaf het moment dat er begonnen wordt met schudden, tot het moment dat de arm moe wordt en het niet langer volhoudt. Het moment dat de speler stilvalt is het moment dat de timer stopt en de “shake” kan worden opgeslagen.

 

verslavend

“Het is een originele en aansprekende mobile game geworden die Dept voor ons heeft ontwikkeld”, aldus Steve Ring, digital services manager bij FrieslandCampina. “Het doel was om onze nieuwe smaak onder de aandacht te brengen en dat is een groot succes geworden. Niet alleen onze fans, maar ook op kantoor kunnen ze niet van de mobile game afblijven.” 


Omdat geen campagne een succes is zonder ondersteuning op social media, creëerde Dept animaties in de cartoonachtige stijl van het merk, ondersteunt door illustraties en gevatte teksten. De YAZOO app is voor het grote publiek gelanceerd op 11 juni.