Bizarre uitvindingen in campagne voor Clover alles-in-een betaalsysteem

04-06-2020 (10:59) - Creatie

EMS en FCB Amsterdam hebben een grappige en originele campagne ontwikkeld om de nieuwe alles-in-een betaalservice Clover op de Nederlandse markt te introduceren.
 
Om goed op te vallen in het b2b-segment bedacht FCB Amsterdam drie ondernemers die één ding gemeen hebben: ze hebben allemaal ietwat bizarre innovaties ontwikkeld om hun onderneming succesvoller te maken. Zo heeft een kapper een drone ontwikkeld die binnen 30 seconden een strak kapsel knipt, heeft de eigenaresse van een kledingwinkel haar pashokjes omgetoverd tot een speeddate service en maakt een barista zelfportretten van koffieprut om meer volgers te krijgen. Allemaal ‘baanbrekende ontdekkingen’. Maar wat pas echt slim is, is hun keuze voor Clover; het nieuwe Alles-in-een betaalsysteem. Daarom worden andere ondernemers ook aangespoord hetzelfde te doen met de payoff: Be Clever Go Clover.
 
De campagne is inmiddels gestart en wordt uitgerold met online video, print in relevante vakbladen, social media campagnes en owned media van EMS. De productie werd al voor de Corona crisis afgerond. EMS is een First Data & ABN AMRO company.   
 

Credits:

Klant: Marianne Sebregts (Mastercard), Robert Hilbers, Maarten Rood, Nico van Miltenburg (EMS), Bjorn Vroeijensteijn, Desiree Dijkstra (ABN Amro)
 Bureau: FCB Amsterdam
Creative Directors: Michael Kouwenhoven en Dimitri Hubregtse
Account: Fabienne Molleman en Violet Walburg
ECD: Massimo van der Plas
Strategy Director: Micky Geesink
Productiemaatschappij: HobbyFilm
Director: Carl Sundemo
Producers: John Gerard, Frida Alexandersson