Boomerang Agency en The Best Social presenteren nieuwe categorie bij The Best Social Awards

24-04-2019 (15:17) - Creatie

Boomerang Agency en The Best Social hebben een nieuwe categorie toegevoegd aan de lijst business categorieën voor The Best Social Awards: Beste Positive Impact. Deze categorie is ontstaan op initiatief van Boomerang Agency om bedrijven die een positieve bijdrage leveren aan maatschappelijke issues in de spotlight te zetten.


Welk bedrijf maakt een duidelijk statement door middel van een post of campagne en durft het hoofd boven het maaiveld uit te steken? Wie gebruikt haar platform om een verschil te maken, inclusie te stimuleren en trekt zich niks aan van eventuele kritiek? 


Het Amsterdamse reclamebureau onderstreept dat het opzetten van deze categorie bedoeld is als conversation starter. Maartje Weijers, brand manager van Boomerang Agency: “Het past bij Boomerang om dit onderwerp aan te kaarten. Maar ook wij kunnen nog een hoop leren. Dat doen we graag samen met onze branchegenoten door deze gesprekken intensiever en met grote regelmaat te gaan voeren. De invoering van deze categorie tijdens deze belangrijke prijsuitreiking is een mooi begin.” 


De jury voor de categorie Positive Impact bestaat uit Vanity Wezer (Creative Director bij Boomerang Agency), Nadine Ridder (freelance marketing strateeg en oprichter Include Now) en Safi Graauw (oprichter Cavemen en winnaar Jonge Haan ’19). 


“Toen Boomerang Agency ons benaderde met dit idee, waren we direct enthousiast. Ook wij zien deze verandering in de markt en vinden het belangrijk hier een rol in te spelen. Het past heel goed bij onze awardshow, die vooral is bedoeld om op een positieve manier bedrijven en instellingen te prijzen en te motiveren.”, aldus Diederik Broekhuizen, oprichter The Best Social. 


Op 30 april zullen nominaties voor deze categorie bekend gemaakt worden via www.thebestsocialawards.nl. De uitreiking van de awards voor de business categorieën van The Best Socials Awards vinden op 12 juni 2019 plaats.