BrandDeli en Activision maken fanatieke gamefans tot ambassadeurs Destiny 2

06-10-2017 (13:08) - Creatie

Activision bracht dit jaar het vervolg uit op de succesvolle game Destiny; Destiny 2. In de ontwikkeling van de game stond de feedback van de fans op de eerste game voorop: het heeft ruim drie jaar geduurd om de game te perfectioneren op basis van alle input van de spelers.
 

Een bijzondere aanpak, waar BrandDeli op inspeelde met een campagne waarin de fans een betrokken rol krijgen als ambassadeur van de game. BrandDeli schreef een casting uit met de vraag richting spelers van de beta versie van Destiny 2 of zij het leuk vonden om hun ervaringen te delen. Uit alle inzendingen selecteerde BrandDeli negen potentiele ‘Destiny Legends’: échte fans die hun ervaringen over Destiny 2 wilden delen. Hieruit zijn drie winnaars geselecteerd, die mochten deelnemen in de campagne rondom de nieuwe game.


3 USP's

De Destiny Legends lichten de drie USPs van de game toe, coop (samen spelen), gameplay (de belangrijkste vernieuwingen op het gebied van gameplay) en storyline (vernieuwde verhaallijn die een extra dimensie geeft aan de nieuwe game). Deze USPs zijn voor tv in een commercial van 35 seconden gegoten, versneden met beelden uit de game. Voor online is een extra lange shorts van 6,5 minuut gemaakt waarbij je het hele verhaal van de Destiny Legends kunt kijken. De campagne verwijst ook naar de actiesite op destiny2legends.nl waar je kans maakt op exclusieve Destiny 2 prijzen, om mee te doen moet je wel eerst de online short hebben bekijken om het juiste antwoord te weten op de prijsvraag.

 
De campagne loopt nog tot en met de tweede week van oktober op alle kanalen van BrandDeli.