Edelman Amsterdam wint Sabre Award met #reinventmemories

24-05-2019 (14:45) - Creatie

Edelman heeft deze week een prestigieuze Sabre Award gewonnen. Edelman Amsterdam heeft in de categorie Technology: Consumer Electronics de prijs gewonnen voor de integrated campaign voor HP: de HP Sprocket - #reinventmemories.


Sinds de opkomst van de smartphone zijn fysieke foto's passe geworden, vooral voor Millennials en Gen Z, die alleen met digitale foto's zijn opgegroeid. Als onderdeel van de overkoepelende #reinventmemories-campagne wilde HP van de Sprocket portable printer een onmisbaar product maken dat zou helpen om fysieke foto's weer als leuk en ambitieus te introduceren bij het doelpubliek.
 
Edelman maakte achtereenvolgens 360 campagnes met branded video's in de kern, gemaakt in samenwerking met sociale influencers, waaronder Claartje Rose en celebrity zangeres Maan (voormalig winnaar van The Voice of Holland). De video's tonen de influencers die herinneringen creëren met geliefden, terwijl ze werken in of reizen naar mooie bestemmingen. Daarnaast creëerden we zichtbaarheid via relevante tv-shows, verspreidden we sociale content, activeerden we micro-influencers en organiseerden we speciale verkoopaanbiedingen, en maakten we gebruik van de content intern en naar HP business partners. 


gezamenlijke campagne

Het resultaat was een geïntegreerde, gezamenlijke campagne waarin de influencers, HP en Edelman samen de inhoud hebben gemaakt en hebben meegewerkt aan de uitvoering. Zo ontstond een positieve betrokkenheid van de doelgroepen en werd een enorm bereik gegenereerd onder het grote publiek en werd een aanzienlijke stijging van de verkoop van de Sprocket gerealiseerd.