Follow your instax

20-11-2017 (12:27) - Creatie

‘Instax-waardige’ momenten worden vanaf nu vastgelegd met de nieuwste release van de populaire Fuji instax camera serie, de instax mini 9. IN10 is als creative agency verantwoordelijk voor strategie, concept en executie van de nieuwe campagne, waarin de doelgroep wordt aangesproken met “Follow your instax”. 
 

De instax mini 9 is de opvolger van de mini 8 camera, die door meer dan 200.000 Nederlandse jongeren omarmd is als dé instant photo-camera waarmee je bijzondere momenten vastlegt. IN10 baseerde de nieuwe campagnestrategie en concept op inzichten uit een 0-meting begin 2017, learnings uit de daarop volgende online campagnes voor merk en cameramodellen, de performance monitoring daarvan, interviews met de doelgroep en trend research door trendbureau Trndmrk.
 
Het resultaat is een online campagne met stoppingpower en brand-impact, onder een zeer moeilijk bereikbare doelgroep van meiden in de leeftijd 16-24 jaar.


zien = willen hebben

Ook belangrijk: de camera’s hebben een hoge likeability-factor. Zien = willen hebben. En een instax moment = daar wil je aan meedoen. “Er ontstaat altijd iets... als je een instax bij je hebt. Mensen willen direct even tijd maken om op de foto te gaan. Het leuke is dat je daarna direct die foto samen kan zien.", aldus de makers van de campagne, die de beleving van het product, het moment, staat centraal hebben gezet.