'Generatie Z’ pitch van JongeHonden levert Booking.com 3 productionele testcases

18-09-2017 (10:34) - Creatie

Tijdens de openingspitch van Jongehonden heeft het duo Jess Gunn & James Crossley de booking.com pitch gewonnen. Tijdens de uitslagavond op 14 september in CLUB NL werd de top 3 bekend gemaakt. Luis Ortiz, Senior Global Marketing Communiactions Creative bij Booking.com, was onder de indruk van 38 ingezonden concepten. “Jullie leggen de lat enorm hoog, en dat is alleen maar positief voor alle jong creatieven in Nederland.”


Lost in the world, found at booking.com

De jury voor de eerste pitch van het nieuwe Jongehonden seizoen bestond uit een delegatie van Booking.com en twee creative directors van MediaMonks. Het winnende idee van Jess en James, genaamd: Lost in the world, found at booking.com, imponeerde de jury. Het creatieve duo speelde in op memorable ervaringen die – juist bij Generatie Z – niet volgens plan verlopen. Omdat het vaak om (een van hun) eerste reizen gaat, heeft deze generatie wel een thuisbasis nodig. Dat is booking.com.


alle drie de concepten testen

Omdat booking.com “all about data” is wil de organisatie de drie concepten verder ontwikkelen en testen welk concept het beste aansluit op het merk en Generatie Z. JongeHonden board member Jasper Vierboom is enthousiast over die ontwikkeling: “Het is goed dat concepten van jonge creatieven uit ons bestand verder komen dan de tekentafel. JongeHonden wil juist een stukje ervaring meegeven aan deze creatieven. Door middel van een aanpassingsronde en zelfs een productie geven we die groep een uniek kijkje in de keuken.’

naar Eurobest in Londen 

De winnaars, Jess Gunn en James Crosslily, gaan samen met een deel uit het JongeHonden bestuur naar Eurobest in Londen in november. Waar de winnaars meedoen aan een 24-uurs competitie. Op nummer 2 eindigde het duo Tom Klaver en Susan Zwijgers en op nummer 3 eindigde het duo Arieke van Liere en Jazz Tonna. Booking.com stelde reischecks beschikbaar voor de top 3. 

tweede pitch aan

Maandag 18 september pakt het JongeHonden bestuur gelijk door met de aankondiging van een nieuwe pitch voor wederom een internationale klant. Via de Pitch Night (aanmelden kan via deze link) worden de creatieven gebrieft met een presentatie van de klant die bekend wordt op de avond zelf. De deelnemers hebben t/m 28 september om hun concept in te leveren via www.jongehonden.nl