Inschrijving Fresh Air Challenge van start

27-08-2019 (10:45) - Creatie

De inschrijving van de Fresh Air Challenge is geopend. Ook dit jaar worden creatieve bureaus en in-house creative teams weer uitgedaagd om hun meest creatieve OOH-concepten in te zenden voor een van hun eigen klanten. 
 
Het is de tweede keer dat ADCN, Kinetic en J. Walter Thompson Amsterdam de wedstrijd organiseren. Vorig jaar was reclamebureau N=5 een van de winnaars. Hun herdenkingscampagne voor het Nationaal Comité 4 en 5 mei is eerder dit jaar uitgevoerd en kreeg veel positieve aandacht in zowel de lokale, nationale als internationale pers. 
 

Cannes Outdoor Lions

Buitenreclame is veel meer dan een simpele poster. De challenge is in het leven geroepen om creatieven te stimuleren om verder te kijken dan dat, door de volle potentie van OOH te benutten in hun campagnes. Concepten waarbij OOH op een revolutionaire wijze wordt ingezet en waarbij de optimale relevantie tussen het merk, de omgeving, technologie en design wordt opgezocht: dat zijn de echte winnaars. Daarom wordt het winnende idee niet alleen geproduceerd, maar ook ingezonden voor de Outdoor Lions op het Cannes Lions International Festival of Creativity. 
 

Kick-off 

De challenge gaat op 6 september van start tijdens een inspiratie kick-off event waarbij de briefing gepresenteerd wordt. Bij Pllek op de Amsterdamse NDSM-werf delen sprekers uit verschillende disciplines hun visie op creativiteit in buitenreclame. De talks worden gegeven door John Schoolcraft (Global Creative Director, Oatly), Carolien Glazenburg (Curator Graphic Design, Stedelijk Museum), Lode Schaeffer (Executive Creative Director, INDIE Amsterdam) en Marcel Kampman (Creative Director, WeMakeThe.City).
 

Expositie

Alle concepten worden beoordeeld door een vakjury, bestaande uit onder andere Lode Schaeffer (INDIE Amsterdam), Gesina Roters (DAY), Marc van Amerongen (JCDecaux), Dennis Kuperus (Kinetic) en Martijn van Meel (Greenhouse). Op 10 oktober worden de ingezonden ideeën tentoongesteld tijdens een expo, waarna de drie winnaars bekend worden gemaakt. De winnende concepten worden tot leven gebracht in samenwerking met OOH-partners Exterion Media, JCDecaux, Clear Channel en blowUP Media.