Joe Public Take-Away creëert #voiceforjustice campagne Free a Girl

03-11-2020 (13:04) - Creatie

Free a Girl roept samen met een aantal bekende vrouwen wereldwijd vrouwen op om hun stem te laten horen voor minderjarige slachtoffers van seksuele exploitatie. Hiermee moedigen ze meisjes aan om aangifte te doen en zich uit te spreken over de misdaden die tegen hen zijn gepleegd en te strijden voor gerechtigheid. Helaas wordt het probleem steeds groter, deels door Covid-19. Er is actie nodig.
 
Ambassadeurs van de #voiceforjustice campagne zijn onder meer Nadia Murad, Nobelprijswinnaar voor de Vrede, Famke Janssen, Yolanthe Cabau, Gwen van Poorten, Monic Hendrickx, Marieke Elsinga en Merel Westrik en vele anderen. Het concept en de campagnefilm is gecreëerd door Joe Public Take-Away advertising. De internationale campagne wordt ondersteund met een PR en social media campagne uitgevoerd door communicatiebureau The Humblebrag. Zowel Nederlandse als internationale ambassadeurs jagen de campagne extra aan.

School for Justice

Free a Girl heeft inmiddels 4,788 meisjes in Azië bevrijd uit illegale bordelen, bars en hotels. Maar er is meer nodig. Er moet een taboe doorbroken worden en slachtoffers moeten aangifte doen. Met het School for Justice programma heeft Free a Girl de eerste stap gezet om straffeloosheid te bestrijden. In 2017 lanceerde de organisatie dit baanbrekende initiatief in India, waar inmiddels de eerste studente afgestudeerd is als advocaat.
                                                               
Alle stemmen, van alle vrouwen ter wereld zijn waardevol. Hoe meer stemmen, hoe meer slachtoffers zich gesterkt voelen om aangifte te doen en gerechtigheid te krijgen. Door de aanklacht van Renuka voor te lezen wordt er een stem gegeven. Stemmen kunnen hier gedoneerd worden.