#jupileregghunt

02-04-2018 (14:12) - Creatie

 

Zaterdag 31 maart opende Jupiler de jacht en het BBQ seizoen met de Jupiler Egghunt. Drie kunstenaars hebben een BBQ Egg voorzien van hun eigen stijl en vervolgens naar drie verstopplekken in Nederland gebracht.


‘We tillen BBQ graag naar een hoger niveau en grijpen dit Paasweekend aan om het seizoen groots te openen’ aldus Rik Blokland, Brand Manager van Jupiler. Deze campagne laat zien welke boodschap Jupiler wil brengen: wees creatief en laat zien dat je niet vies bent van een uitdaging!
 

In online docu’s werd  duidelijk dat Trobbies, Skulljan en Gino Bud Hoiting de BBQ Eggs van een design hebben voorzien en vervolgens verstopt. Via hints op de Jupiler Facebook en Instagram pagina werden alle Egghunters richting de verstopplekken geleid. 
 

location based targeting

Een nieuwe manier van location based targeting, vanuit de BBQ Eggs ingesteld. Binnen een straal van 20 km krijg je hints over de stad, binnen 5 kilometer hints over de buurt van de verstopplek en binnen een kilometer hints die je naar de verstopplek zelf leiden. 
 

De Jupiler Egghunt is gehost door Thomas Cox. De jonge Amsterdamse influencer heeft gedurende de dag zijn volgers en de volgers van Jupiler op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen rondom de Egghunt. 
 

Credits

Verantwoordelijk Jupiler: Rik Blokland, Caroline Klaassen
Bureau: The Communication Company Benelux
Strategie: Antal van Pelt
Creatie: Hans van Mook, Roy Schellekens, Reijer van Kasteren
Design: Clemens Jonas, Tim de Beer
Account: Bram Verbogt, Eef Baggermans
Productie & Digital: Romi Németh, Joyce Ploegaert, Leandro Obrie, Joyce Casteelen