Lokale dealers op de kaart met campagne voor Mazda CX-5

15-02-2018 (10:34) - Creatie

We adapt heeft in samenwerking met Oogst een Facebook campagne opgezet voor autofabrikant Mazda. Het doel van de campagne was bewustzijn en verkeer genereren bij lokale dealers voor de nieuwe Mazda CX-5.

Eva Hoonhout, Dealer Marketing Specialist bij Mazda Motor Nederland: “Een goede samenwerking met ons dealernetwerk is cruciaal voor de groei van Mazda in Nederland. In eerdere campagnes zagen we al de kracht van de lokale ondernemer door een hogere interactie als we de uiting aan laten sluiten bij de bezoeker. We zijn hiermee verder gegaan met deze nieuwe campagne. 
 

video op basis van geodata
 

We adapt heeft in samenspraak met Oogst een template gebouwd waarmee voor elke dealer een dynamische video is gegenereerd. Oogst heeft doelgroepen opgebouwd per dealer op basis van een feed om die vervolgens aan de dynamische video’s te koppelen. De ads zijn uitgeleverd op Facebook en via het display kanaal (in- en outstream). Voor display zijn de video ads via de We adapt ad server uitgeserveerd. Geodata werd gebruikt om voor elk request de juiste video te tonen. Op Facebook is getarget met gebruik van postcodes.

Daniëlle Antonis, Social Media Consultant bij Oogst: “Voor deze campagne zijn dynamisch video’s ingezet om de advertenties zo relevant mogelijk te maken voor de doelgroep. Op basis van (woon) locatie werd in de videoadvertentie de dichtstbijzijnde dealer getoond. Dit heeft voor lokale brand awareness gezorgd en dit is in de resultaten te zien.”

Maarten Boon, CEO en oprichter We adapt: “Waar merken in het verleden moeite hadden om een landelijke campagne voor franchise-ondernemers relevant te maken, kunnen ze nu met het SaaS-platform een specifieke boodschap tonen, lokale relevantie bieden en automatisch een call to action per vestiging koppelen, zonder hoge kosten te maken.”

De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.