Mercedes-Benz Global Training traint dealers met Mixed Reality experience

21-06-2018 (16:42) - Creatie

Sinds begin mei staat de nieuwe generatie A-Klasse in de showrooms. Om ervoor te zorgen dat de verkooporganisaties wereldwijd advies van hoge kwaliteit kunnen bieden, worden zij getraind als onderdeel van de Global Training Experience.


Op dit trainingsevent worden de nieuwste modellen en technologische ontwikkelingen gepresenteerd. IJsfontein en Wegesrand-Expert-Network ontwikkelden een mixed reality experience waarmee bezoekers de nieuwste, onzichtbare, features van de Mercedes A-klasse kunnen ontdekken.


Onzichtbare systemen visualiseren

Dankzij radar, sonar en stereo camera's zijn nieuwe auto's intelligent en intuïtief. Zoals met de meeste nieuwe technologische ontwikkelingen zijn deze systemen onzichtbaar. Hoe laat je dan al die dealers zien hoe alles werkt? En hoe zorg je dat ze snel en goed begrepen worden?


Alsof je door een 3D infographic loopt

IJsfontein heeft een Mixed Reality experience gemaakt waarin de bezoeker een echte, fysiek aanwezige, auto bekijkt door de HoloLens van Microsoft. De HoloLens voegt een virtuele, informatieve laag toe.  Tijdens een tour van 6 minuten lopen de bezoekers om de nieuwe A-Klasse heen, en kunnen ze de sensoren van de auto zelf virtueel activeren. Daardoor kunnen ze zien hoe de auto als het ware om zich heen kijkt, en vervolgens reageert. 


De experience toont ook situaties waarin deze sensoren worden gebruikt op ware grootte. Zo zien ze virtuele auto's en fietsers de detectiezones binnenrijden en horen ze tegelijk in de auto alarmmeldingen afgaan.  Aan het einde van de tour worden alle sensoren geactiveerd. Een indrukwekkend gezicht, die het enorme 360° bereik van de sensoren rondom de auto laat zien.