Museum Arnhem viert 100-jarig bestaan met nieuwe huisstijl

24-09-2020 (15:38) - Creatie

Het Amsterdamse ontwerpbureau Thonik heeft een nieuwe huisstijl voor Museum Arnhem gecreëerd. Het museum greep het 100-jarige bestaan op 24 september aan voor de introductie van de nieuwe huisstijl.
 
‘Voor Museum Arnhem hebben we een dynamisch logo ontworpen dat start met een simpele, neutrale variant: een afgewogen letterbeeld waarbij de laatste m van museum resoneert met de r en de n van arnhem’, vertelt Nikki Gonnissen, een van de twee directeuren van Thonik. ‘In deze variant van het logo zit een echo van de architectuur van de nieuwe vleugel van het museum. Het overhangende deel over de Rijnwal linkt aan de manier waarop het woord ‘museum' vast zit aan het woord ‘arnhem’.
 
Vanuit het logo ontstaan vervolgens meerdere perspectivische letterbeelden, aldus Gonnissen. Zo verbeeldt de identiteit het engagement van het museum: vanuit verschillende perspectieven worden kunst en samenleving met elkaar verbonden. En zoals de letters van het logo in perspectief worden gezet, wordt ook het programma in woord en beeld vervormd. Een eenheid in de communicatie wordt gecreëerd door ee kleurenpalet van paars, steen oranje, warm geel en een turquoise groen.