Nespresso geeft visuele artiesten de vrije hand in Vertuo-lancering

04-12-2020 (13:38) - Creatie

Voor de lancering van het nieuwe Vertuo systeem heeft Nespresso met strategisch en creatief partners UM en YUNE, vijf visuele artiesten, onder wie actrice en regisseuse Hanna Verboom, gevraagd hun visuele interpretatie van de nieuwe koffiemachine te geven. Het branded content partnership is onderdeel van de landelijke lancerings-campagne.

Iedere maker vertegenwoordigt een eigen discipline en vertelt in een korte film zijn of haar Vertuo verhaal. Deze benadering heeft geleid tot uiteenlopende video’s die de veelzijdigheid, kwaliteit en het innovatieve karakter van de Vertuo representeren.

De doelgroep kan via verschillende online magazine-titels, social kanalen en Youtube het werk van artiesten Hyperculture (design), Manual Ferrari & Lise Prud’homme (Animatie), Hanna Verboom (Film), Katananga (3D-design) en Rogier Wieland (Stop-motion) vinden.


Branded content partnerships

De content wordt verspreid middels artikelen en video’s in een branded contentpartnership met Elle, Esquire (Hearst) & NU.nl (DPG). Instagram Live wordt ingezet als kick-off van de campagne. Esquire hoofredacteur Arno Kantelberg interviewt hierin de makers van de video’s onder meer over het creatieve proces. De films zijn verder vindbaar in de owned Nespresso kanalen en de assets worden van week 49 t/m week 51 gedistribueerd via social media en YouTube.


credits

Klantverantwoordelijke Nespresso: Rozemarijn Dolman-Plante, Emilie Duijvestijn
Bureau: UM, UM Studios
Concept & Creatie: YUNE
Account: Sander Pluijm
Concept: Jeroen Dontje
Projectmanagement: Noor Hendriks, Bente van Deventer
Strategie & Media: Bart Lakeman, Vincent Boot, Inez van Vessum, Christianne van Veen
Productie: Marlon van der Strigt
Mediapartners: Hearst Netherlands, DPG-Media


Korte films

Artiesten: Hanna Verboom, Katananga, Rogier Wieland, HyperCulture, Manuel Ferrari & Lise Prud’homme


Behind the scenes

Camera: Bas Bakhuis
Edit: Anton van der Linden
Grading: Rik Mahieu