Pabbl achter lockscreenadvertenties voor Kruidvat

06-08-2018 (10:39) - Creatie

De Amsterdamse start-up Pabbl heeft in samenwerking met Blue Mango Interactive (onderdeel van Greenhouse Group) een ‘Hyper Local’ advertentiecampagne ontwikkeld en uitgevoerd via lockscreenadvertisement voor Kruidvat.

 
Door het gebruik van lockscreenadvertising herinnert Pabbl haar gebruikers op een zonnige dag om zich op het juiste moment in te smeren met Solait zonbescherming of aftersun. Pabbl biedt Kruidvat hiermee de mogelijkheid om iedereen die van de zon geniet te bereiken met relevante advertenties over Solait op het moment dat gebruikers van Pabbl hun telefoon ontgrendelen op een recreatieplek. “Wij kunnen onze gebruikers extreem gericht targeten op basis van onder andere de locatie, tijd en de weersverwachting. Dit geeft ons de mogelijkheid om op hyperlokaalniveau onze gebruikers te benaderen met een relevante boodschap”, zegt Bas Gerritsen, medeoprichter en eigenaar van de start-up.
 

Op basis van 30 populaire recreatieplekken, zoals het strand van Scheveningen en Zandvoort, biedt Pabbl haar gebruikers fullscreen advertenties aan over Solait via het vergrendelscherm van de smartphone. 
 

Onderdeel van een crossmediacampagne

Pabbl is onderdeel van een grote crossmediale marketingcampagne om de merkbeleving van Kruidvat en haar merk Solait te versterken onder consumenten. “Voor Kruidvat zijn we altijd op zoek naar innovatieve manieren om de merkbeleving onder onze doelgroep te versterken en het liefst op een manier die ook consumer friendly is. Met de uitgebreide targetingmogelijkheden van Pabbl bereiken wij de consument lokaal en met relevante informatie. Dit gaf voor ons de doorslag om Pabbl te integreren in de crossmediale campagne voor Kruidvat”, zegt Vincent Hoftijzer, Online Marketing Specialist bij Blue mango.
 

Steeds verrassend

“Ook voor onze media inzet zijn we altijd op zoek naar manieren om verrassend te zijn”, zegt Stephan Edelenbos, Media Specialist bij Kruidvat & Trekpleister. "Toen we de mogelijkheden van Pabbl zagen, waren wij meteen enthousiast. Voor ons is het mobiele lockscreen een ruimte waar wij tot dusver niet eerder hebben geadverteerd en met de vele mediacampagnes die wij inzetten is het nodig om te blijven innoveren."