RAB past commercials per radiozender aan

15-01-2018 (12:51) - Creatie

De Nederlandse radiostations, verenigd in het Radio Advies Bureau (RAB), geven vervolg aan de radiocampagne ‘radio raakt’ met een uitbreiding van versies van de radiocommercial. De radiozenders kiezen zelf welke versie(s) zij uitzenden op basis van het profiel van hun doelgroep. De campagne wil adverteerders te inspireren om actief en creatief gebruik te maken van het mediumtype radio, om hun doelgroep(en) emotioneel te raken.

 
De radiocampagne bestaat uit een reeks van vier radiocommercials: Alles achterlaten, Française, Wereldreiziger en Acces Denied. De luisteraar wordt meegenomen in een beleving en transformeert tijdens het horen van de radiocommercial van een gewone alledaagse situatie naar een droom. Dat is wat goede radioreclame kan doen. De radiocommercials zijn te beluisteren via rab.fm. 

getest

De RAB-campagne is zowel door ‘Ster Admeasure’ als door ‘Qmusic onair’ gepre-test. De commercials worden beoordeeld als origineel, vernieuwend en overtuigend. 


De campagne is ontwikkeld door TBWA\NEBOKO in samenwerking met Soundcircus.