Resn creatieve brein achter digitale lancering VanMoof e-bike

14-05-2020 (15:36) - Creatie

De digitale ontwerpstudio Resn is het creatieve en technische brein achter de succesvolle digitale lancering van de nieuwe e-bikes van vanMoof vorige maand. Resn creëerde een interactieve online ervaring waarbij het audio, video, real time 3D en publieksinteractie inzette om fans actief te betrekken bij het event.
 
Deze interactieve aanpak werkte goed, aldus de drie bij de campagne betrokken partijen The Humblebrag, Resn en VanMoof. De eerste resultaten laten veel betrokkenheid, engagement en conversie zien met meer dan 6000 kijkers live, 2000 interacties met het publiek en meer dan 4400 fietsen verkocht binnen 24 uur na het online evenement. Volgens Taco Carlier, CEO en mede-oprichter van VanMoof was het de meest succesvolle lancering ooit van het bedrijf.
 

Vernieuwende technologie

'Het doel is niet om de fysieke productlancering na te bootsen, maar juist om het volledig opnieuw uit te vinden', legt Matthijs Horsman, General Manager van Resn uit. Dankzij vernieuwende technologie kon een ongelimiteerd aantal fans het product van dichterbij dan ooit leren kennen en ook rechtstreeks contact hebben met de oprichters van VanMoof. 
 
Simon Julien, Creatief Directeur Resn: ‘Om VanMoof te helpen pionieren, hebben we een volledig interactieve productlancering gecreëerd. Live uitgezonden, voor ieder toegankelijk. Door de visuele identiteit van het merk te gebruiken in combinatie met real time 3D webtechnologie, hebben we een belevenis ontworpen om fans op een geheel nieuwe manier bij het merk te betrekken. Met het ontwerp van de fiets als speerpunt geven we de fans een revolutionaire interactieve lancering, waarbij audio, video, real time 3D en interactie met het publiek worden gecombineerd.’