Staatsloterij brengt ode aan Koningsdag met Corry Koningsdag ft. Brownie Dutch

10-04-2019 (13:12) - Creatie

Staatsloterij en TBWA\NEBOKO brengen een ode aan Koningsdag met allereerste Koningsdaglied; Corry Koningsdag ft. Brownie Dutch.


Iedereen die carnaval viert weet het: elk jaar komen er talloze nieuwe krakers uit, maar er is altijd één nummer dat zo aanstekelijk is dat iedereen deze adopteert tot anthem en meezinger van het jaar. Bij Koningsdag kennen we dit niet, nog niet. Daar wil Staatsloterij verandering in brengen met het Corry Koningsdaglied inclusief videoclip.


“Koningsdag is een van de meest zorgeloze dagen van het jaar. Een dag waarop iedereen vrij is en feest viert. En dat is precies waar het nummer over gaat”, zegt Arno de Jong, Directeur Brands & Portfoliomanagement bij Nederlandse Loterij. “Met de Koningsdagtrekking geven we heel Nederland de kans op nog veel meer zorgeloosheid. De Kroonprijs is 20 jaar lang € 250.000,- netto per jaar. En zeg nou zelf; Koningsdag is toch de allerleukste dag van Nederland?”


mooie knipoog

“Het plezier dat we hadden om samen te kunnen werken met Brownie Dutch en de koningin van het levenslied, Corry Konings, voel je terug in het door ons gemaakte lied en de videoclip”, vertelt Darre van Dijk, Chief Creative Officer van TBWA\NEBOKO. “Een mooie knipoog van de Staatsloterij en de Koningsdag trekking. Dat maakt het nu al de leukste Corry Koningsdag ooit.” Het nummer is te luisteren en downloaden op Spotify.


Het Corry Koningsdaglied is onderdeel van een activatie ter promotie van de jaarlijke Koningsdagtrekking van de Staatsloterij. In het lied en de videoclip verwijzen we met een knipoog naar de winactie waarbij je bij aankoop van een Koningsdaglot kans maakt op een cashbag; Rich Chick voor de vrouwen, Centenbaas voor de mannen. De campagne wordt omnichannel uitgerold met o.a. een TVC, radio, OOH, instore, videoclip, Spotify en social en online content.