TOTO en GoSpooky maken eerste Instagram AR filter van Nederland

14-03-2019 (09:28) - Creatie

Social agency GoSpooky zet eerste Instagram Augmented Reality (AR) filter van Nederland op de kaart voor Toto’s Koning Toto-campagne ‘Own die Kroon’.
 
De custom Instagram filter, ook wel AR-effect genoemd, zet de kroon van Koning Toto Donnie letterlijk op het hoofd van de gebruiker. ‘Own die Kroon’ is een nieuw hoofdstuk van de succesvolle Koning Toto-campagne waarin Toto spelers kans maken op de echte Koning Toto kroon én €50.000. Of, in de woorden van Donnie: “Word een Koning, 50K je beloning”.
 

Tim van der Wiel,
oprichter van GoSpooky: “Het maken van een eigen Instagram filter biedt merken een toffe, interactieve manier om merkbekendheid te vergroten. Daarnaast bereik je veel nieuwe gebruikers omdat je een merk moet volgen of hun profiel moet bezoeken om toegang te krijgen tot de filter, en is het dus is super goed voor je groei. Toto heeft nu de Nederlandse primeur, maar ik verwacht dat we komend jaar nog veel meer branded Instagram filters gaan zien.”
 

eerste merk met AR Insta filter

Marlof Kokke, social media manager TOTO: ‘Wij zijn trots om als eerste merk in Nederland de AR Instagram filter te lanceren. De filter is een optimale doorvertaling van de Own die Kroon-campagne op social media. We zien dat Koning Toto echt onderdeel van cultuur is; voetbal- en Toto-fans willen Koning Toto zijn. Met deze filter geven wij deze fans die mogelijkheid op Instagram en Facebook’
 

KONING TOTO - INSTAGRAM AR FILTER from GoSpooky on Vimeo.