Traditionele auto review opnieuw uitgevonden door nieuwe generatie designers

13-11-2020 (10:56) - Creatie

Om de lancering van Mazda’s eerste volledig elektrische auto te vieren heeft Mazda bekende product designers uitgenodigd om de MX-30 te recenseren. VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, is door Mazda aangesteld om mensen met affiniteit voor design te enthousiasmeren voor hun elektrische auto en Mazda op de kaart te zetten als leidende autoproducent op het gebied van design thinking.
 
In The Design Review ontdekken designers Rachel Griffin en Wisse Trooster de Mazda MX-30, bekijken ze de meest onderscheidende design elementen van de auto en bespreken ze hun eigen visie op de toekomst van design. De campagne steekt hiermee de traditionele autorecensie, gedaan door een auto expert, in een nieuw jasje. In plaats van het uiterlijk van de auto te beoordelen op technische aspecten kijken de twee designers naar de MX-30 vanuit de tijdloze Japanse principes van vakmanschap en minimalisme. Dit is de duurzame belichaming van de Kodo filosofie die Mazda aanhoudt.
 
De campagne, die wordt gelanceerd in Europa, bestaat uit een hero film met de recensie van de designers en uit een serie foto’s waarmee de esthetische kenmerken van de MX-30 worden belicht. De assets zijn vooral samengesteld voor digitale kanalen (van Mazda, de designers en partnersites) om de doelgroep te bereiken op plekken waar zij hun inspiratie vandaan halen.
 
De campagne is het eerste project vanuit een langdurige samenwerking tussen Mazda en VIRTUE om de betrokkenheid van consumenten binnen Europa te vergroten middels cultureel relevante storytelling.