True Ideas creëert 'Kom shoppen in het bos' campagne voor Trees for All

17-11-2020 (12:32) - Creatie

 
True Ideas heeft voor stichting Trees for All de Green Friday campagne ontwikkeld. Met deze campagne wil Trees for All Nederlanders bewust maken van de impact van de toenemende consumptie rondom Black Friday èn een positief alternatief bieden.
 
Trees for All is opgericht in 1999. Sindsdien heeft het wereldwijd miljoenen bomen geplant in de strijd tegen klimaatverandering. Je kunt bij Trees for All bomen planten of je CO2-uitstoot compenseren via duurzame bosprojecten. Met de Green Friday Deal nodigt Trees for All mensen uit om te ‘komen shoppen in het bos’. Want, stelt de stichting, het beste wat je op Black Friday kunt doen is iets kopen waar de wereld beter van wordt. De Green Friday Deal is een donatie van bijvoorbeeld 2 bomen voor 10 euro. Doel is om van Green Friday een landelijk platform te maken voor duurzame bedrijven en consumenten.
 

Koophysterie

Simone Groenendijk, directeur Trees for All over de campagne: 'Steeds meer mensen, bedrijven en hele winkelstraten zetten inmiddels hun vraagtekens bij de koophysterie rondom Black Friday. De impact op onze aarde en ons klimaat is enorm. Onze Green Friday Deals zijn een knipoog naar alle kortingen die gegeven worden. De beste deal voor de planeet is een boom en daarom hopen we dat mensen bij ons komen shoppen in het bos.'
 
'Ontzettend nuttig om voor Stichting Trees for All een positief tegengeluid te creëren en van Black Friday nu Green Friday te maken', vindt Jeroen Ritsema, strategy director True Ideas. 'Hiermee hopen we een grotere beweging in gang zetten van consumenten en bedrijven die een bijdrage willen leveren aan een groene wereld.'