8 op de 10 jongeren belegt op basis van onderzoek

25-03-2021 (13:23) - Economisch

85 procent van de jongeren doet onderzoek voordat ze een bepaalde belegging doen, blijkt uit onderzoek onder 1.013 Nederlanders, uitgevoerd door mobiele broker BUX. Dat is aanzienlijk meer dan oudere generaties. Van de beleggers boven de 40 jaar vertrouwt 35 procent op haar of zijn onderbuikgevoel, tegen slechts 10 procent van Generatie Z (jongeren onder de 25 jaar) en 21 procent van de millennials.

Ook blijkt dat de twee nieuwere generaties even bereid zijn om risico’s te nemen als oudere beleggers. Alle generaties beoordelen hun risicobereidheid, op een schaal van 1 tot 10, gemiddeld met een 6.
 
Beleggingskennis vergroten op de lange termijn
Naast actief onderzoek doen voor bepaalde beleggingsbeslissingen, zijn de respondenten ook bereid om op continue basis hun beleggingskennis te vergroten. Bijna de helft van de jongere generaties (Generatie Z en millennials) geeft aan websites met financieel nieuws te volgen tegen 60 procent van de oudere generaties (Generatie X en Babyboomers).

Bureaus

Media

Marketing