Alipay en Klarna kondigen samenwerking aan voor achteraf betalen bij AliExpress

10-05-2019 (10:22) - Economisch

Drie leidende partijen op het gebied van betalen, Alipay, Adyen en Klarna, kondigen hun samenwerking aan om consumenten op AliExpress, de wereldwijde online marktplaats van Alibaba Group, achteraf betalen aan te bieden.


Klarna’s ‘Betaal later’- oplossing wordt ondersteund door de technologie van Adyen, de betaalprovider van AliExpress. Hierdoor kunnen AliExpress-klanten in Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Finland beslissen wanneer en hoe zij betalen. Dit is de eerste fase van de samenwerking. De ambitie is om in het komende jaar uit te breiden naar meer landen.
 
Michael Rouse, Chief Commercial Officer van Klarna: “We zijn verheugd om samen te werken met een internationaal powerhouse en ecommerce leider als AliExpress. Samen met Adyen bieden we shoppers nu een groter keuzeaanbod in de checkout. We kijken ernaar uit om op korte termijn uit te breiden naar andere markten samen met Alipay, Adyen en AliExpress.”
 
Cheer Zhang, head of Global Consumer and Market Operation van AliExpress: “Bij AliExpress zijn we constant op zoek naar nieuwe en innovatieve manieren om de shopervaring van ons gigantische klantenbestand te verbeteren. In Klarna vonden we een partner met dezelfde mindset. Klarna’s Betaal later heeft zich bewezen als een van de populairste oplossingen in de Europese markt. We zijn enthousiast om deze betaalmethode nu toe te voegen aan onze checkout in meerdere landen. We kijken ernaar uit in de toekomst uit te breiden naar nog meer landen samen met Adyen en Klarna.”
 
Vanaf nu kunnen consumenten bij AliExpress kiezen voor Betaal later in de checkout. Hierdoor kunnen zij hun bestelling pas betalen na de bezorging. Deze betaalwijze geeft consumenten de mogelijkheid om producten thuis uit te proberen voordat ze afrekenen. Nadat een consument Klarna voor de eerste keer heeft gebruikt, kunnen zij alle volgende bestellingen met slechts één klik kopen. Deze smoooth klantervaring biedt consumenten controle, duidelijkheid en flexibiliteit. Dit is de belangrijkste reden waarom Klarna’s Betaal later-oplossing sterk in populariteit groeit en inmiddels de voorkeur heeft van veel Europese consumenten.

Bureaus

Media

Marketing