Audax reorganiseert: 30 banen verdwijnen

08-01-2019 (16:13) - Economisch

Audax heeft de volgende stappen gezet in de reorganisatie van haar retaildivisie. AKO en Retail Development Company werden vorig jaar al samengebracht onder Audax Retail en de organisatie krijgt nu meer vorm. Als gevolg daarvan komen 30 van de 69 kantoorfuncties te vervallen. 


'Het is nadrukkelijk onze intentie om medewerkers intern te herplaatsen. Zo starten we onder meer een programma van talentontwikkeling, zodat mensen hun competenties optimaal kunnen ontwikkelen', stelt Jos Boot, verantwoordelijk voor Audax Retail. 


krimpende markt

Het fysieke winkelbestand wordt na de reorganisatie ingedeeld in drie customer journeys. Casper de Nooijer, COO van Audax Groep, legt uit: 'Wij zijn actief in een uitdagende omgeving, met onder meer een krimpende print- en advertentiemarkt en toenemende digitalisering.  Door onze activiteiten te segmenteren op basis van customer journeys kunnen wij de consument nog beter bedienen.'


Zo wordt de aandacht gevestigd om high-traffic locaties zoals de AKO-winkels op stations, maar ook op zogenoemde destination stores zoals The Read Shop. Tenslotte richt Audax Retail zich op lokale buurtwinkels zoals Vivant. De komende maanden moet deze reorganisatie vorm gaan krijgen. 

 


Bureaus

Media

Marketing