Base is het nieuwe TIM met aandeelhouders van Dashmote

29-05-2018 (14:18) - Economisch

De oprichters van Nederlandse tech scale-up Dashmote hebben een meerderheidsbelang genomen in The Influencers Movement (TIM), een groot online platform voor influencer marketing in Nederland. Onder de naam Base hebben ze internationale ambities. 

 

Dorit Roest, oprichter van TIM, nu co-founder en chief commercial officer van Base: “De kracht van influencer marketing zit hem in de authenticiteit en creativiteit van de influencer. Iedereen weet dat, maar toch blijft de branche vooral het ‘traditionele’ bereik meten. We zien het als onze plicht de echte waarde van influencer marketing te bewijzen. Daarbij gaan we niet langer uit van bereik, maar meten we het werkelijke effect en hebben we oog voor de kwaliteit en de relevantie van de uitingen.”

 

schaalbaar maken

Voor bedrijven als Albert Heijn, Nike, Coca-Cola en ruim driehonderd andere bedrijven treedt Base op als software-leverancier. Influencer marketing wordt voor hen vele malen efficiënter uit te voeren. Influencer marketeers hoeven zich niet meer toe te leggen op routinematige klussen als het handmatig updaten van cijfers, het verzamelen van publicaties en de rapportage. 


“Gezamenlijk willen wij met Base influencer marketing schaalbaarder maken, zodat het net zo makkelijk wordt om een campagne te lanceren als met Facebook Ads of Google AdSense, zonder dat het ten koste gaat van de kwaliteit,” zegt nieuwe mede-eigenaar en CEO Dennis Tan, die tevens oprichter en CEO van Dashmote is. “Zodoende kunnen influencer marketeers zich weer focussen op waar ze echt voldoening uit halen, namelijk de creatie van bijzondere campagnes en het samenwerken en het bouwen van relaties met influencer.”

 

integratie

Base wil alle aspecten van een influencer marketing campagne samen op een plek brengen, van het matchen, tot het managen en meten van samenwerkingen tussen influencers en merken. Het bedrijf kan nu dankzij de flinke kapitaalinjectie ook de influencer allerlei faciliteiten aanbieden zodat hij of zij zo goed mogelijk zijn werk kan doen. Zo moet het voor de influencer, het agency en de opdrachtgever nog eenvoudiger worden om samen te werken en creatieve campagnes te lanceren.


Bureaus

Media

Marketing