Haute Equipe gaat voor 100 procent duurzaam pensioen

26-06-2018 (11:12) - Economisch

De medewerkers van Haute Equipe, een adviesbureau voor overheid en onderwijs, kiezen ervoor om hun pensioen voortaan duurzaam te beleggen. Dat is gebleken uit een stemming onder het personeel.


Het huidige pensioencontract van Haute Equipe bij BeFrank loopt binnenkort af. De online pensioenuitvoerder is daarom begin dit jaar met het bedrijf om tafel gaan zitten. Al snel werd duidelijk dat de samenwerking met BeFrank zou worden verlengd. Tot dusver bouwden medewerkers van het bedrijf pensioen op via de zogeheten ‘Passieve Lifecycle'. In dat geval wordt het pensioengeld geïnvesteerd in een mix van indexfondsen. BeFrank biedt bij alle lifecycles deelnemers de mogelijkheid om zelf hun beleggingsrisico te bepalen. “Ook kunnen zij binnen de pensioenregeling afwijken van de standaard lifecycle en kiezen voor een andere lifecyle”, zegt Jan Hein Rhebergen, commercieel directeur van BeFrank. 

 

keuze voor groen

“Groen past bij Haute Equipe”, zegt Marion van Staveren, directeur van het bedrijf. “Samen de basis leggen voor maatschappelijk resultaat’ is de grondgedachte van ons bureau. Daarbij staat het thema duurzaamheid bij al onze klanten, en dus bij ons, hoog op de agenda. De beleggingskosten van deze lifecycle liggen echter wel iets hoger. We hebben er daarom voor gekozen om deze keuze bij onze mensen neer te leggen. Onze medewerkers hebben middels een stemming vol overtuiging een bewuste keuze gemaakt vóór de ‘Duurzame Lifecycle’.”

 

strenge selectie

Vanaf komende maand krijgen alle beleggingen van Haute Equipe een volledig groen karakter. BeFrank investeert de inleg van deelnemers alleen nog maar in een mix van duurzame fondsen van Triodos Investment Management. Triodos Investment Management, de beleggingstak van Triodos Bank, past strenge selectiecriteria toe voor al haar beleggingen. 

 

zelf kiezen

“Dat deze keuze door de medewerkers zelf is gemaakt vinden wij een goede zaak”, geeft Rhebergen aan. “Wij zijn groot voorstander van inzicht en keuzevrijheid voor deelnemers. Het is immers hun inkomen voor later, dus mogen zij daar ook wat over te zeggen hebben. Door medewerkers meer keuzes te bieden ontstaat er ook meer betrokkenheid bij het onderwerp pensioen. Dat sluit aan bij onze missie om pensioen dichterbij de mens te brengen.”
 

 


 


Bureaus

Media

Marketing