ID&T en Monica Geuze nemen belang in drank-start-up STËLZ

13-04-2021 (15:01) - Economisch

De start-up STËLZ hard seltzer heeft vandaag bekend gemaakt dat het twee nieuwe aandeelhouders heeft aangetrokken: zowel influencer Monica Geuze als evenementenorganisator ID&T, bekend van evenementen als Mysteryland, Amsterdam Open Air, Awakenings, Defqon.1 en Decibel Outdoor. De ID&T-groep is jaarlijks goed voor ruim 1,5 miljoen bezoekers en daarmee één van ‘s werelds grootste organisatoren van elektronische muziekevenementen.

STËLZ introduceerde afgelopen jaar in Europa de nieuwe drankcategorie "hard seltzer", die wereldwijd met een razendsnelle opmars bezig is en in de Verenigde Staten al uitgegroeid is tot een miljardenmarkt. In 2020 liet het merk Nederland kennismaken met de hard seltzer: bruiswater met een vleugje fruit en 4,5% alcohol. STËLZ speelt in op de trend waarin een bewuste levensstijl – zonder suiker en met minder calorieën – steeds belangrijker wordt.
 
Samenwerking
De ID&T-groep kiest voor dit jonge en eigenzinnige drankmerk omdat het qua uitstraling een goede match heeft met hun evenementen. Daarnaast hebben het ondernemerschap, plezier en de ambitie van de oprichters van STËLZ een belangrijke rol gespeeld in de keuze voor de samenwerking. STËLZ zal minstens vijf jaar worden geschonken op de ruim 70 evenementen van de ID&T-groep.
 
Bereik
Volgens Milan Voet, founder van SËLTZ, is de rol van Monica Geuze heel belangrijk geweest: "Zij heeft ons echt weten te lanceren met haar bereik, maar ook in het creatieve proces is ze van enorme toegevoegde waarde. Ze ziet supersnel of iets werkt of niet en is niet bang om keuzes te maken. Dat is precies wat we nodig hebben en wat we willen uitstralen."
 

Bureaus

Media

Marketing