Mastercard haalt 77.000 euro op tijdens liefdadigheidsdiner

04-12-2018 (12:40) - Economisch

Mastercard Nederland heeft maandagavond tijdens een liefdadigheidsdiner 77.000 euro opgehaald voor voedselhulp aan kinderen in ontwikkelingslanden. Het diner werd georganiseerd voor het World Food Programma (WFP) van de Verenigde Naties. 


Katja Schuurman verzorgde de presentatie. 'Net als Mastercard vind ik het belangrijk bij te dragen aan een betere toekomst voor kinderen in ontwikkelingslanden. Door hen schoolmaaltijden te bieden, stimuleren we ze om naar school te gaan en zichzelf te ontwikkelen om uiteindelijk financieel onafhankelijk te worden', vertelt ze daarover. 


De avond volgde op de lancering n de nieuwe Gault&Millau gids 2019, die werd gevierd met de top van de Nederlandse gastronomie in de Kromhouthal in Amsterdam. Winnaars Onno Kokmeijer, Jim de Jong en Marleen Brouwers bereidden een viergangerdiner voor de gasten. Zij konden naast uitgebreid tafelen ook meedoen aan een veiling en aan een loterij. 


actie op sociale media

Hoewel er daarmee veel geld is opgehaald, is dit nog niet voldoende om het streven van een miljoen schoolmaaltijden te realiseren. Daarom kan er tot 10 december nog online meegeboden worden op de veiling van Mastercard WFP. Bovendien is er een actie op sociale media gestart: voor elke like of share van een bericht van Schuurman over WFP, wordt een euro gedoneerd. 

We zijn blij dat we door in te zamelen en te doneren, bij kunnen dragen aan een betere toekomst van kinderen in ontwikkelingslanden. Maar alleen doneren is onvoldoende voor een merk met onze communicatiekracht. Daarom zetten we ook onze communicatiemiddelen in om dit belangrijke maatschappelijke thema te agenderen', legt Arjan Bol, Country Manager Mastercard Nederland, uit. 
 


Bureaus

Media

Marketing