Mediahuis Ventures investeert in online trainingsplatform myskillcamp

06-09-2021 (12:59) - Economisch

Mediahuis Ventures investeert €3,54 miljoen in myskillcamp. De investering door Mediahuis maakt deel uit van een grotere investeringsronde waarbij, samen met investeringspartners Wapinvest, Riverside Growth Fund, Alongside Inventures en Conviction VC, in totaal €12 miljoen wordt geïnjecteerd.
 
De extra middelen moeten het van oorsprong Belgische online trainingsplatform myskillcamp in staat stellen om verdere activiteiten te ontwikkelen in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Duitsland en Zwitserland. Voor Mediahuis is dit de derde investering in de markt van de education technology, na eerdere investeringen in training provider Lepaya en managementcoaching-app Bunch.
 

Groei

Het is 2014 opgerichte myskillcamp kende de afgelopen zes jaar een bijzonder sterke groei. Met enerzijds een ‘learning experience platform’ en anderzijds een ‘learning management systeem’ biedt myskillcamp niet alleen werknemers een gepersonaliseerde en multimedia leerervaring, maar biedt het tegelijkertijd ook aan bedrijven een interactieve opleidings-hub. Myskillcamp zal de kapitaalinjectie gebruiken om naast een verdere groei in het Verenigd Koninkrijk, ook nieuwe markten aan te boren zoals Nederland, Duitsland en Zwitserland.
 

Mediahuis Ventures

Mediahuis Ventures is verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van de venture capital activiteiten van Mediahuis en heeft als doel het ontwikkelingspotentieel van de groep verder te verbreden door in te zetten op nieuwe groeimarkten en businessmodellen. Hierbij wordt gekeken naar markten en activiteiten die in het verlengde liggen van de maatschappelijke rol van Mediahuis. Dat is het geval voor de markt van de education technology. De kapitaalinjectie in myskillcamp is voor Mediahuis Ventures de derde investering in deze markt. Eerder investeerde de Mediahuis in het Nederlandse Lepaya, expert in het aanbieden van blended soft skill trainingen en Bunch, een managementcoaching-app.

 


Bureaus

Media

Marketing