MYOMY do goods haalt 500.000 euro op voor circulaire groeiplannen

07-06-2019 (09:29) - Economisch

MYOMY do goods trekt 500.000 euro aan via een succesvolle crowdfunding campagne op Rabo&Crowd. Particuliere beleggers konden obligatieleningen aanschaffen via dit innovatieve financieringsplatform, een initiatief van Rabobank en Nxchange.
 
In ruim twee maanden tijd werd het streefbedrag bereikt. Beleggers kunnen de obligatieleningen ook verhandelen. Rabobank verstrekt daarnaast een financiering van 475.000 euro. Het Nederlandse tassen- en accessoire merk met een groen hart gaat met het opgehaalde kapitaal haar internationale groeiplannen als circulair modemerk realiseren.
 

Vertrouwen in circulaire en duurzame groei ambities

Het succes van deze campagne bewijst dat investeerders in deze turbulente tijden in de fashion- en lederwarenbranche vertrouwen hebben in de missie waar MYOMY do goods voor staat: het transparant en eerlijk produceren van fairtrade en duurzame fashionable tassen. Het bedrijf gaat de komende jaren haar succesvolle duurzame modestrategie verder uitrollen en toewerken naar een internationaal circulair merk. Deze zomer breidt MYOMY do goods haar collectie uit met een duurzame tassenlijn voor mannen. Ook gaat het bedrijf haar fairtrade design tassen en accessoires stapsgewijs circulair produceren.
 
Oprichter en directeur Marja Baas: “Wij staan voor ondernemen vanuit het hart en handelen met liefde en respect voor mensen, dieren en de natuur. Onze inspanningen van de afgelopen jaren hebben hun vruchten afgeworpen en we zijn onze investeerders dankbaar voor het vertrouwen dat ze ons hebben gegeven.” Al sinds de oprichting in 2007 is MYOMY do goods koploper op het vlak van duurzaamheid en investeert het bedrijf continue in duurzame innovaties. 
 

Over MYOMY do goods   

MYOMY do goods is een Nederlands fashionable tassen- en accessoire merk van internationale allure met een groen hart. Het bedrijf wil met haar fairtrade handgemaakte collecties de wereld een beetje mooier maken: mooie designs voor haar klanten, een mooi leven voor de makers en een mooie aardbol door een zo schoon mogelijke productie. De ambachtslieden in India en Bangladesh verdienen met hun vakwerk een eerlijk loon, gezondheidszorg en onderwijs. In 2007 startte het bedrijf. Haar eerste design was MY PAPER BAG. Inmiddels zijn de producten verkrijgbaar in meer dan 280 winkels in Nederland, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, België, in de MYOMY webshop en bij gerenommeerde online retailers.

Bureaus

Media

Marketing