Nederlandse tech startup Be-Addy haalt 800.000 euro op

09-06-2020 (11:35) - Economisch

Be-Addy, een start-up die software ontwikkelt voor mediaplanning, heeft 800.000 euro opgehaald. Met het geld kan het bedrijf zijn technologie verder ontwikkelen.
 
Het Nederlandse bedrijf levert software waarmee mediabureaus en adverteerders geautomatiseerd mediaplannen kunnen maken. Be-Addy is bedacht en ontwikkeld door Anton Kooijman, oprichter van Adcombination en Managing Director bij Rubicon Project. Hij werkt samen met Elwin Gastelaars, voormalig Managing Director bij SpotX.
 
De afgelopen maanden is de eerste versie van het product geïntroduceerd. Be-Addy zal de komende maanden verder uitgerold worden, ook buiten Nederland. Zo wordt een deel van het opgehaalde kapitaal gestopt in het uitbreiden van het kantoor in Krakau waar de technische ontwikkeling plaatsvindt. Er zijn nu acht mensen fulltime bij Be-Addy in dienst, 4 in Amsterdam en 4 in Krakau.

Bureaus

Media

Marketing