Omzet Coolblue door het dak

08-03-2018 (11:36) - Economisch

Uit het vandaag gepubliceerde jaarverslag blijkt dat de omzet in 2017 met achtendertig procent ten op zichte van het voorgaande jaar. De klanttevredenheid steeg tot een NPS van 66. De resultaten zijn volgens Coolblue een gevolg van haart strategie om continue te investeren in klantproposities

 

Coolblue heeft het afgelopen jaar flink geïnvesteerd in het uitbreiden van haar ezorgdienst. Ze hebben nu honderdvijftig bussen, zeshonderd bezorgers en acht depots verspreid over Nederland en België. Pieter Zwart van Coolblue: “We werden niet alleen het grootste witgoedbezorgbedrijf van Nederland, maar ook het meest efficiënte. En bovenal: CoolblueBezorgt maakt heel veel klanten blij.” 

 

nieuwe taal en nieuwe panden

2017 was ook het jaar waarin Coolblue de Waalse en Brusselse markt betrad door de introductie van het Frans naast het Nederlands. Daarnaast ontwikkelde Coolblue vorig jaar een nieuw winkelconcept in Amsterdam en in Den Haag. Coolblue investeerde vorig jaar ook veel in haar warehousing met drie hallen waarbij twee distributiecentra werden gegroepeerd, acht witgoeddepots werden geopend en een nieuwe pakketjesmachine in gebruik werd genomen. “De strategie van continu investeren in onze klantproposities loont. 2017 was dan ook het beste Coolblue-jaar ooit. We haalden onze grootste omzetstijging sinds onze start en maakten nog nooit zoveel klanten blij" aldus Pieter. Doelstelling voor 2018 is om de omzet met een kwart te laten stijgen naar anderhalf miljard euro. 


Bureaus

Media

Marketing