Omzet Nederlandse supermarkten opnieuw gestegen

25-03-2020 (15:33) - Economisch

"De omzet van de Nederlandse supermarkten steeg opnieuw flink in week 12 ten opzichte van dezelfde week vorig jaar", zegt Johan Vrancken, Managing Director van Nielsen Connect Benelux. "Maar als we kijken naar de ontwikkeling in andere landen, dan lijkt onze bevolking rationeler dan in andere markten - en het is van vitaal belang dat dit zo blijft."
 
Vrancken vervolgt: "De Nederlandse retailers zijn volledig voorbereid om ons te voorzien van voedsel en andere benodigdheden, dus het is belangrijk dat de Nederlandse consument zoveel mogelijk probeert vast te houden aan zijn/haar normale aankooppatroon, zodat retailers de supply chain kunnen reguleren. In ieder geval moeten we heel dankbaar zijn voor alle mensen die in de supply chain van de FMCG retail werken, van de productie tot aan de supermarkt".
 
Nielsen, een S&P 500-bedrijf, is actief in meer dan 100 landen en dekt meer dan 90% van de wereldbevolking. Ga voor meer informatie naar www.nielsen.com.

 


Bureaus

Media

Marketing