Online grote aanjager achter advertentieuitgaven UK

26-04-2018 (15:52) - Economisch

Uitgaven aan adverteren zijn in het vorige jaar met 4,6 procent gestegen, tot 22,2 miljard pond. In de laatste drie maanden van 2017 was de groei nog sterker, namelijk 6,2 procent.


Stephen Woodford, Chief Executive Advertising Association: "These very impressive figures demonstrate the strength and resilience of the UK advertising industry over the course of 2017. To see spending hit the £6bn mark in Q4 is a very encouraging result, as is the prediction that we will see ten years of continued growth through 2019. The results also reflect wider trends within the UK economy over recent months, with inflation at its lowest for a year, reducing pressure on real wages, strong employment statistics, and the recent upgrade by the IMF of its economic growth forecast for the UK for this year."

 

digitaal is winnaar

In vergelijking met andere kanalen, is digitaal winnaar als het gaat om het totaal aantal uitgaven. Een groei van 26.3 procent for digitale radio, 19.3 procent voor digitaal nieuws, 7.1 procent voor video-on-demand. Bioscopen lieten een groei zien van 3.3 procent. Uitgaven worden sterk gedreven door online, blijkt uit de resultaten. In totaal groeide online met 14,3 procent, inclusief de groei voor neiws en tijdschriften. Vooral op mobiele formats wordt flink gescoord, met een groei van maar liefst 37,3 procent in uitgaven. 


 


Bureaus

Media

Marketing