Online retailers worden reuzen

21-08-2018 (17:19) - Economisch

Loqate, het bedrijf dat zich specialiseert in data, heeft de Global Internationalisation Retail Index gelanceerd, die laat ziet welke top 30 retailers wereldwijd het meest succesvol zijn.


Uit het onderzoek komt niet geheel verrassend Amazon uit als grootste retailer uit de bus, maar andere retailers volgen snel, zoals Boohoo, Topshop en Zalando. Ze concurreren daarmee met giganten die al veel langer bestaan, zoals Walmart en Walgreens Boots Alliance en de grootste retailer van Engeland, Tesco. 


De index is opgebouwd uiit hoe retailers het doen op het internationale vlak, buiten hun thuismarkt. Hebben ze bijvoorbeeld een website in verschillende talen en kunnen klanten met hun eigen munteenheid betalen? Daarnaast is gekeken hoe de communicatie met klanten is, als het om culturele verschillen gaat. Ook is belangrijk dat sites op smartphones net zo goed werken als op laptops en dat bestellen makkelijk gaat, met bijvoorbeeld adressen die automatisch worden ingevuld. 

 

nieuwe namen

Naast de al genoemde retailers doet ook Asos het goed, de kledingretailer uit Engeland. Zooplus, gespecialiseerd in huisdierbenodigdheden heeft ook een sterke groei doorgemaakt. Zooplus is gevestigd in Duitsland. Sephora, de Franse retailer op het gebied van cosmetica staat ook hoog, net als HelloFresh, de bezorgdienst om zelf te koken. 

 

indrukwekkende groei

Steffen Preuschoff, VP Sales Europe bij Loqate: “HelloFresh is one of the most impressive brands in the index. The company was found in 2011 and delivered in 2017 goods and services to three different continents. To grow to an international company, competing against Amazons food delivery service, has only been possible through ongoing investments in Marketing, Logistics and HR. A seamless customer experience and regional specifications give HelloFresh this great success. Today, HelloFresh has over 2,000 employees worldwide and over 900 Million revenue turnaround in 2017. Although the Retail Index from Loqate is not based on revenue and size of the business, this numbers make clear how well HelloFresh serves customers and how good they understand customer needs – always keeping in mind the business is only 7 years old and already part of the stock market.”

 


Bureaus

Media

Marketing