Picnic en Rabobank introduceren digitale betaalpas

05-11-2020 (10:16) - Economisch

Online supermarkt Picnic is een pilot gestart met een snellere manier van betalen met de Maestro-betaalpas. De nieuwe betaalmethode is in samenwerking met Rabobank, Mastercard en Adyen ontwikkeld en wordt de komende weken getest onder enkele honderden klanten van de websuper. Daarna volgt de landelijke uitrol.
 
De nieuwe betaalmethode houdt in dat klanten hun betaalkaart kunnen opslaan in hun Picnic-account. Op die manier kunnen ze hun boodschappen in een klik afrekenen, in plaats van dat ze het gebruikelijke betaalproces met Ideal moeten doorlopen. De bestelling wordt bij aflevering direct verrekend met eventueel statiegeld en vervolgens van de betaalrekening afgeschreven. 
 

Picnic Pay

Michiel Muller, medeoprichter van Picnic over de pilot: ‘Met deze nieuwe betaalmethode die door proefklanten al is omgedoopt tot Picnic Pay is het voor ons ook mogelijk om direct geld terug te storten. Dus mocht het een keer voorkomen dat de bananen te bruin zijn, dan heeft de klant binnen enkele seconden het aankoopbedrag terug op zijn rekening.’
 
Jan-Willem van der Schoot, country manager van Mastercard Nederland laat weten: ‘Naast een verbeterde online betaalervaring voor consumenten, biedt de digitale betaalpas meer omzetkansen voor winkeliers omdat er minder clicks en betaaldrempels zijn. Deze pilot met onze partners Picnic, Rabobank en Adyen is een nieuwe stap voorwaarts om het Nederlandse betaallandschap nog veiliger, sneller en gemakkelijker te maken.’

 


Bureaus

Media

Marketing