PLUS supermarkt overtreft marktgroei in eerste halfjaar

02-07-2018 (12:24) - Economisch

PLUS overtreft wederom fors de marktgroei in het eerste halfjaar van 2018. PLUS realiseerde met een consumentenomzet van ruim 1,2 miljard een omzetgroei van 4,3% in de eerste 26 weken van 2018. De markt daarentegen groeide met 2,7% (Nielsen). Het marktaandeel steeg van 6,33% over de eerste 25 weken van 2017 naar 6,41% in de eerste 25 weken van 2018.

 

Meer winkels Briljant 2.0

De Briljant 2.0 formule, waar eind 2016 de eerst winkel van opende, is inmiddels succesvol. Na vijf winkels eind 2017 zijn er in de eerste helft van 2018 nog zes winkels bijgekomen. Winkels die stuk voor stuk een flinke omzetstijging laten zien. Niet alleen de omzet overtreft de verwachtingen, ook stijgt de klantwaardering nadat een winkel is omgebouwd. Voor de tweede helft van 2018 staan dan ook meer verbouwingen op het programma. 


Stijging online omzetaandeel

De online activiteiten maken de eerste helft van 2018 een sterke ontwikkeling door. Dit heeft geresulteerd in een stijging van het online omzetaandeel, dat dit jaar zo’n 2,5% bedraagt. Ruim 200 winkels hebben ophaalpunten en 225 supermarkten bieden PLUS Express aan, waarbij de boodschappen twee uur na de bestelling thuisbezorgd worden. Sinds kort is het mogelijk om bij alle PLUS supermarkten digitaal te sparen. Zo is er nooit meer gedoe met losse zegeltjes en heeft de consument op een mobiel device altijd de spaarkaart bij de hand. 

 

 

 


Bureaus

Media

Marketing