Sellforte haalt €4 miljoen aan groeikapitaal op

23-03-2021 (12:53) - Economisch

Sellforte heeft €4 miljoen aan groeikapitaal opgehaald om wetenschappelijke inzichten toe te passen in marketing. De financieringen van Sonae IM, Bonnier Ventures en Icebreaker.vc zullen de verdere groei van Sellforte in Europa versnellen. Sellforte ziet veel potentie in de Benelux en heeft in februari 2021 al een kantoor geopend in Amsterdam.

Een groot deel hiervan is afkomstig van Sonae IM, maar ook Bonnier Ventures en Icebreaker.vc hebben hun aandeel in de financieringsronde. Het bedrijf zal het kapitaal gebruiken om nieuw talent aan te nemen, om research and development voor verdere productontwikkeling op te schalen en de activiteiten op internationaal niveau verder uit te breiden.
 
Weinig datagebruik
Volgens de recente enquête van Gartner, Marketing Data and Analytics, beïnvloeden analytische gegevens echter slechts 54% van de marketingbeslissingen. Er wordt gesteld dat de belangrijkste redenen dat marketeers geen gebruik hebben gemaakt van analytics bij hun besluitvorming, slechte datakwaliteit (32%) en onduidelijke aanbevelingen (31%) zijn.
 
Tests op marketingcampagnes
"Het platform van Sellforte combineert tot dusver verspreide interne en externe marketing data. Door deze data op één plek te hebben, kunnen onze data science-modellen de ROI berekenen voor elke marketinginvestering in verschillende mediakanalen en campagnes. Dit creëert een maatstaf voor de voorheen niet te vergelijken impressies op Facebook, clicks op Google, TRP's op TV en vele andere mediakanaal-specifieke meetwaarden. Continu bijgewerkte ROMI-resultaten stellen onze klanten in staat om gecontroleerde tests uit te voeren met al hun marketingcampagnes - in digitale en traditionele media, zowel in offline als online verkoopkanalen," aldus Juha Nuutinen, CEO en medeoprichter van Sellforte. "Onze klanten boeken doorgaans 20-30% verbetering in hun marketingeffectiviteit door het optimaliseren van hun mediamix, campagnemix, merkmix, geografische mix en timing van media-investeringen."

Bureaus

Media

Marketing