Verkoop VanMoof verdrievoudigt in jaar van ongekende groei

08-12-2020 (10:33) - Economisch

Met het wereldwijde lancering succes van de VanMoof S3 & X3, stond het Nederlandse fietsmerk in 2020 aan het roer van de e-bike revolutie. De vandaag gepubliceerde cijfers benadrukken een jaar van groei, met een verdrievoudiging van de verkoop en een nieuw mobiliteitsparadigma dat voortkomt uit de wereldwijde pandemie.
 
De wereldwijde e-bike boom leidde tot explosieve groeicijfers: de wereldwijde omzet en de fietsverkoop namen in 2020 met meer dan 200% toe. Deze groei piekte in het begin van het jaar, toen tijdens de eerste lockdown veel mensen de fiets opnieuw ontdekten als een veilig alternatief voor het openbaar vervoer. Met als resultaat dat VanMoof in de eerste vier maanden van 2020 meer fietsen heeft verkocht dan in de twee voorgaande jaren samen.
 
VanMoof realiseert een jaarlijkse omzetgroei van 200% wereldwijd, met een groei van 121% in Nederland. De wereldwijde activiteiten van VanMoof worden uitgebreid met 300 nieuwe medewerkers, 31 pop-up shops en de nieuwe Seattle brand store om aan de toegenomen vraag te kunnen voldoen.
 
Met een totaal van 50 miljoen dollar heeft VanMoof de Serie B-financiering succesvol afgerond.
 
Het tempo van deze e-bike transitie heeft de steden volgens VanMoof nu al radicaal veranderd. De e-bike wordt wereldwijd omarmd door stadsbewoners als een veilige en betrouwbare vervoersoptie. Alleen al dit jaar hebben VanMoof-riders bijna 12 miljoen kilometer afgelegd - dat is 300 keer de hele wereld rond, oftewel 15 keer naar de maan en terug. Het meest indrukwekkend is de CO2-impact – de VanMoof riders bespaarden samen meer dan 1346 ton CO2.

Bureaus

Media

Marketing