Viacom Benelux verstevigt positie met 16% groei in januari 2018

13-02-2018 (11:04) - Economisch

Viacom Benelux, dat de merken Nick Jr., Nickelodeon, MTV, Comedy Central en Spike in haar portfolio heeft, ziet haar marktaandeel in januari onder volwassenen toenemen met 16%, vergeleken met dezelfde maand een jaar eerder. De grootste stijging is te vinden in de leeftijdsgroep 20-49 jaar die en masse afstemden op programma’s van Comedy Central en Spike. 


Comedy Central wist het markaandeel te vergroten met 20%. Dat was volgens Viacom voornamelijk te danken aan de series Friends, Family Guy en South Park. Spike breidde het marktaandeel uit met 50% waarbij de Nederlandse Ink Master-uitzending van 29 januari de best bekeken aflevering was. Samen met de multiplatformmerken MTV en Nickelodeon die online en op social media aanwezig zijn, is januari 2018 positief afgesloten.


Viacom’s zender Comedy Central is de nummer drie zender van Nederland onder jongvolwassenen in januari met een marktaandeel van 5,5% De meest bekeken series waren Friends, Family Guy, How I Met Your Mother, Late Late Show with James Corden en South Park.


De zender Spike haalde met de uitzending van 29 januari van Ink Master- Meesters van de Lage Landen, de best bekeken aflevering van de maand. De meest bekeken shows waren Ink master, Bar Rescue, Face Off, Ghost Adventures en Cutthroat Kitchen.


Nickelodeon liet volgens Viacom online goede cijfers zien met de terugkeer van Het Huis Anubis dat via de Nickelodeon Nederland app en website een groei van 13% liet zien in januari, ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. De laatste cijfers laten naar eigen zeggen zien dat Nickelodeon Nederland meer dan 574.000 video views had in januari op de eigen Facebookpagina en 9,4 miljoen media-impressies.


MTV Nederland groeit op social media in januari. Meer dan 2,5 miljoen video views zijn afkomstig van de eigen Facebookpagina en 35 miljoen merkimpressies via online en op social media.


 


Bureaus

Media

Marketing