Marktaandeel BrandDeli groeit 6%

02-05-2016 (17:52) - Kijkcijfers

De zenders van BrandDeli behaalden in april een marktaandeel van 17,2% waarmee een groei van 6% werd gerealiseerd ten opzichte van vorig jaar. In primetime* hadden de zenders 10,1% marktaandeel, eveneens een toename van 6%.
 
 
De zenders 24Kitchen, Discovery, Eurosport, ID en National Geographic Channel zagen hun marktaandeel allemaal stijgen in vergelijking met vorig jaar april. De goede performance werd gerealiseerd door hoge kijkersaantallen voor populaire programma’s zoals Rudolph’s Bakery, Auction Hunters, The Walking Dead, The Incredible Dr. Pol, True CSI en Family Guy. Op Eurosport stemden veel motorsportliefhebbers af op de MotoGP wedstrijden en op FOX Sports zorgde de naderende spannende ontknoping in de Eredivise voor hoge kijkersaantallen.
 
kidszender
Niet alleen met de volwassenenzenders maar ook met de kidszender uit het BrandDeli portfolio gaat het goed. Nickelodeon realiseerde een groei van maar liefst 30% en kwam uit op een marktaandeel van 19,1% in de zenderdoelgroep 6-12 jaar. Met dit marktaandeel was Nickelodeon bovendien marktleider in de jonge doelgroep. Programma’s zoals The Thundermans, Alvinnn and the Chipmunks, Henry Danger en SpongeBob Squarepants zijn nog altijd onverminderd populair in de jonge kijkersdoelgroep.