Mooie mannen-maand!

02-07-2014 (00:00) - Kijkcijfers

Of je als vrouw nu wel of niet van voetbal(mannen) houdt, aan het aanbod mooie mannen op televisie zal het deze periode zeker niet liggen! Het Nederlands Elftal is op dit moment doorgedrongen tot de kwartfinale in het Wereld Kampioenschap en dat is een mooie prestatie! Ster plukt daar de vruchten van: Nederland stemt massaal af op de Publieke Omroep. Tijdens een commercialbreak bij een wedstrijd van het Nederlands elftal wordt bijna de helft van alle Nederlanders bereikt. Ja, ook wij vrouwen houden van Oranje! 
 
Naast alle WK-gerelateerde programmering zijn er zenders die het over een volledig andere boeg gooien. Net5 heeft als alternatief voor de voetbalmannen de ‘Mooie mannen maand’ in het leven geroepen. Bijna dagelijks wordt er een film met daarin een aantrekkelijke Hollywood acteur uitgezonden. Op haar Facebookpagina rolt de vrouwenzender het nog verder uit met “de mooie man van de dag”. Een leuk onderscheidend concept, maar wat levert het Net5 op? 
Net5 heeft in de periode van 1 januari t/m 31 mei 2014 een marktaandeel van gemiddeld 7,3% binnen de doelgroep vrouwen 20-34 jaar. Voor vrouwen 20-49 jaar ligt het marktaandeel op 7,2%. 
 
Tijdens de ‘Mooie Mannen Maand’ zijn een aantal films goed bekeken. ‘Step Up’ en ‘Remember Me’ laten met 15,2% en 14,7% marktaandeel (vrouwen 20-34 jaar) een heel mooi resultaat zien. Helaas blijft een echte stabilisatie van het algehele marktaandeel ondanks de sterke programmering uit. In de maand juni (t/m de 29e) is er een daling naar een marktaandeel van 5,9% voor beide vrouwelijke doelgroepen te zien. In vergelijking met andere zenders valt de daling echter mee, vooral RTL7 en RTL 4 hebben het, ook ondanks hun eigen Oranje programmering zwaar. 
 
De grootste klap is volgens mij nog niet gevallen, die verwacht ik wanneer ‘onze’ voetbal jongens de finale spelen! Rio de Janeiro op zondag 13 april 22:00 uur, natuurlijk live te volgen op Nederland1, jij kijkt toch ook? Net als de rest van Nederland! 
 

Anita de Blanken, RTV Director ZenithOptimedia 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.