POD: Personal Overhaul Device

12-06-2013 (08:37) - Kijkcijfers

Extensions, plaknagels, een laag plamuur of oranje van de spray tan. En dan vooral veel laten zien! Korte rokjes en laag uitgesneden tops. Zelf denkt de dame in kwestie dat iedereen haar super sexy en mooi vindt, maar niets is minder waar. Zodra de foto op straat wordt getoond wordt de waarheid onthuld: niemand met haar wil trouwen of wil zoenen. Tijd voor een make-under!
 
Snog, marry, avoid is het eigenzinnige `make-under`-programma waarin Jenny Frost en POD (een stijlcomputer) uitbundig geklede meiden en jongens in natuurlijke schoonheden proberen te veranderen. Het afgeschminkte resultaat van de natuurlijke schoonheden wordt via een foto weer getoond op straat.  De reacties op straat zijn na de metamorfose een stuk positiever. Het publiek geeft nu aan dat de kandidaat een natural beauty is en dat zij er graag mee zouden willen trouwen. Drie maanden later worden de kandidaten opgezocht om te kijken of de metamorfose stand heeft gehouden. 
 
Snog, marry, avoid loopt vanaf 2008 en werd tot en met 2011 gepresenteerd door Jenny Frost, ex-Atomic Kitten.  In Nederland  is dit programma voor het eerst bij de lancering op TLC  in juli 2011 uitgezonden. Vanaf januari 2013 worden de oude afleveringen van TLC bij RTL5 uitgezonden en inmiddels heeft RTL5 ook een Nederlandse versie; Lust, Liefde of laten lopen. Onder leiding van onze eigen Atomic Kitten: Patty Brard.
Bij TLC behaalde het programma in juli 2011 een gemiddelde kijkdichtheid van 0,6% op doelgroep vrouwen 20-34 jaar. De gemiddelde kijkdichtheid die het programma lag bij RTL5 in januari 2013 een stuk hoger uit: 1,8% . In mei 2013 heeft de Nederlandse versie met Patty Brard er nog een schepje bovenop gedaan bij RTL5 en laat het programma een gemiddelde kijkdichtheid van 5,8% zien. Bij TLC werd de Britse versie rond 23.00 uur uitgezonden in 2011 en is dit in 2013 vervroegd naar 21.00 uur. 
 
Vanaf januari 2013 is de Britse versie bij RTL5 uitgezonden in de vooravond vanaf 19.00 uur en heeft RTL5 de Nederlandse versie met onze eigen diva om 20.45 uur ingepland. 
 
Als we kijken naar de resultaten van het Britse programma bij TLC ten opzichte van RTL dan scoort het programma op het grotere RTL5 uiteraard beter. Maar TLC verdient de credits voor dit geweldige programma. Ze mogen trots zijn dat hun programma’s worden gekopieerd door de grotere commerciëlen. 
 
Rebecca van Zijl,  ZenithOptimedia
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.