Uitstekend eerste halfjaar zenders BrandDeli

01-07-2016 (10:24) - Kijkcijfers

De zenders van BrandDeli hebben het eerste halfjaar van 2016 afgesloten met een marktaandeel van 16,9% (20 t/m 49 jaar). Ondanks het EK voetbal is het marktaandeel in primetime* ten opzichte van vorig jaar met 7% gegroeid naar 9,8%. Ook op de jongere doelgroepen 20 t/m 34 jaar (+4%) en 13 t/m 19 jaar (+12%) werd een forse groei in primetime gerealiseerd.
 
Veel zenders wisten marktaandeel te winnen in primetime, waaruit blijkt dat special interest zenders ook in dit tijdvak populairder worden. 24Kitchen, Comedy Central, Discovery, FOX Sports, ID, MTV en National Geographic Channel sloten allen het eerste halfjaar van 2016 af met een groei in primetime.
 
Ook voor kidszender Nickelodeon waren de eerste zes maanden van 2016 succesvol. Mede door de verhoogde focus op lokale content en aanpassingen in de programmering kwam het marktaandeel in de doelgroep 6 t/m 12 jaar uit op 17,4%, waarmee Nickelodeon de marktleider binnen deze jonge doelgroep was. De zender realiseerde in alle maanden een groei ten opzichte van vorig jaar, over de hele periode resulterend in een groei van maar liefst 19%.
  
Bron: SKO, inclusief uitgesteld kijken op de dag van uitzenden, tijdvak 02:00-26:00 uur. Nickelodeon tijdvak: 06:00-21:00 uur. 
*primetime: 18:00-24:00 uur