Actrice Elise Schaap volgt Herman den Blijker op als gezicht van HAK

13-09-2021 (11:47) - Marketing

Groentefabrikant HAK lanceert vandaag haar nieuwe “groene” campagne die consumenten bewuster moet maken van duurzaam en lokaal geteelde groenten en hen moet helpen daarbij duurzamere keuzes te maken. In de nieuwe TV commercial schittert actrice Elise Schaap met wie HAK een meerjarige samenwerking is aangegaan. Zij volgt hiermee twee iconen op die lange tijd aan het merk verbonden waren, de legendarische Martine Bijl (te zien van 1986 tot 2001 en van 2006 tot 2013) en chefkok Herman den Blijker (te zien van 2015 tot 2021).
 
Met Elise Schaap in de nieuwe commercial, ontwikkeld door DDB Unlimited, zien we een voor de kijker vertrouwde HAK omgeving: een typisch Nederlandse akker waar in dit geval rode “groene” kool wordt geteeld. Met de komst van Elise zijn ook de vertrouwde HAK grapjes en signatuur van weleer terug waarmee HAK commercials tot vandaag de dag nog steeds worden geassocieerd. Van meneer In ’t Veld (voorheen meneer De Haan), die dit maal vanuit zijn rode kool veld ‘groentje’ Elise van commentaar dient, tot de bekende aftiteling ‘Je moet de groenten van HAK hebben’.
 
Elise zegt in een korte toelichting op haar samenwerking met HAK: ‘’HAK is voor mij vertrouwd, nuchter en het staat voor eerlijk eten en duurzame geteelde groenten. Ik vind het een eer om het stokje over te nemen van Herman den Blijker en natuurlijk de onnavolgbare Martine Bijl.”
 
Nicole Freid, directeur Marketing en Innovatie bij HAK ziet uit naar een lange samenwerking met Elise. “Elise is weergaloos, heel naturel en authentiek, en daarom past ze naadloos bij het merk en waar dat voor staat. Bovendien spreekt ze een brede doelgroep aan. Ze is de perfecte match met de boodschap van onze nieuwe campagnes. Waar we de afgelopen zeven jaar in onze succesvolle samenwerking met Herman de nadruk legden op het bieden van handelingsperspectief en inspiratie, ofwel hoe maak je je gerechten lekker met HAK groenten en bonen, verleggen we de boodschap met Elise heel bewust naar lokaal en duurzaam geteelde groenten om consumenten te helpen meer groenten en peulvruchten te eten en daarbij bewuste en duurzame keuzes te maken.”
 

Credits

HAK: Nicole Freid, Yolanda van Grootel
Reclamebureau: DDB Unlimited
Productiehuis: Holy Fools
 
 

Bureaus

Media

Economisch