Al 50.000 Helden op Sokken door Alzheimer SOCKS-campagne

09-10-2017 (11:14) - Marketing

Sinds de start van de Alzheimer SOCKS-campagne op 21 september zijn er al ruim 50.000 paar verkocht. Daarmee is het doel van de campagne over de helft. De Alzheimer SOCKS worden verkocht om geld in te zamelen voor onderzoek naar de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie.
 

Doel: 100.000 helden

De campagneslogan voor deze editie Alzheimer SOCKS is ‘Word ook een Held op Sokken!’ Een held zijn was namelijk nog nooit zo makkelijk. Wie de Alzheimer SOCKS koopt, steunt direct onderzoek naar de ziekte van Alzheimer en is zo een echte held op sokken. Bij de start van de campagne was het doel om 100.000 helden op sokken te mobiliseren. Hiermee haalt het initiatief een half miljoen euro op voor onderzoek naar de ziekte van Alzheimer.
 

Borre-boekjes

Na ruim twee weken lopen er nu al meer dan 50.000 helden op sokken rond in Nederland die geregeld met trots de SOCKS tonen op social media met #heldopsokken. Bijzondere toevoeging aan de campagne van dit jaar is dat er ook kindermaten verkrijgbaar zijn. De kleinste kindermaat is 27-30 – je kunt dus al zo rond je vierde jaar een held op sokken zijn. De reden voor de verkoop van kindermaten is om de ziekte van Alzheimer bespreekbaar te maken bij kinderen én kleinkinderen van mensen met deze ziekte. Als toevoeging hieraan is er ook een speciale editie van Borre uitgebracht: “Borre en de sokken van oma”. Borre-boekjes spelen een rol in de leesontwikkeling van een kind. Het boekje gaat over oma die vergeetachtig wordt en in alle verwarring twee verschillende sokken aandoet.    
 
 
“Om na twee weken de balans op te maken en te zien dat we al over de helft zijn is fantastisch. Maar we zijn er nog niet”, aldus Erik Liebe van Alzheimer LAB. “Om het doel van 100.000 Helden op Sokken te halen, moeten we nog een hoop extra helden mobiliseren."
 
De Alzheimer SOCKS-campagne loopt nog tot eind dit najaar. De sokken zijn via www.alzheimersocks.nl te koop voor €6,99 per paar.
 

Bureaus

Media

Economisch