Albert Heijn lanceert Mijn Voedingswaarden op ah.nl

28-06-2018 (11:22) - Marketing

Met de lancering van de online dienst Mijn Voedingswaarden wil Albert Heijn klanten helpen bewustere keuzes te maken bij hun dagelijkse aankopen. De service biedt klanten inzicht in de voedingswaarden van de producten die zij gekocht hebben.


Ook biedt de dienst alternatieve producten op basis van de door de klant gekozen voedingswaarde, wat bewust boodschappen doen makkelijker maakt. Dit is een volgende stap in de ambitie van Albert Heijn om klanten te inspireren om gezonder te leven. De service is beschikbaar op ah.nl voor klanten met een persoonlijke bonuskaart.


Medische expertise UMC

De online dienst is ontwikkeld door Albert Heijn en heeft daarbij onder andere gebruik gemaakt van de medische expertise van het UMC Utrecht. Met toestemming van de klant laat de supermarkt zien hoeveel suiker, voedingsvezels, zout, eiwitten, verzadigd vet, calorieën en koolhydraten hij recent gekocht heeft. De dienst toont welke aankopen het meeste suiker, eiwitten etc. per 100 gram bevatten. Daarnaast kunnen klanten alternatieve producten uit hetzelfde assortiment bekijken die meer of minder van de gekozen voedingswaarde bevat. Albert Heijn maakt geen onderscheid tussen eigen en overige merken.
 

Inspireren

Buck van der Werf, verantwoordelijk voor dit digitale initiatief bij Albert Heijn: “Bij Albert Heijn inspireren we graag onze klanten om een bewustere levensstijl aan te nemen. Als voortrekker willen we goede voorlichting geven met producten die passen in een gezondere levensstijl. Wij zien namelijk een stijgende behoefte bij klanten om bewuster boodschappen te doen. Deze dienst is daarom een goede aanvulling op de recente invoering van gezondere versproducten, de Allerhande Box, de suikerwijzer en onze Allerhande magazine.”

 

 


Bureaus

Media

Economisch