Albert Heijn, Naturalis en IVN openen samen het moestuinseizoen

07-04-2021 (10:34) - Marketing

De moestuintjes-spaaractie is één van de meest populaire spaaracties van Albert Heijn en is dit jaar helemaal vernieuwd. Ze komen nu met zijn tweeën: MoestuinMaatjes. Een setje MoestuinMaatjes bestaat uit een groentesoort én een maatje, zoals kruiden of bloemen. Het bevorderen van biodiversiteit staat hierbij centraal.
 
Welke belangrijke rol biodiversiteit heeft bij moestuinieren én onze voedselvoorziening, werd vandaag uitgelegd aan groep 8 van de Olympiaschool in Amsterdam. De leerlingen kregen een masterclass biodiversiteit van Naturalis, een workshop moestuinieren van IVN Natuureducatie en openden samen met Albert Heijn – met het storten van de verse potgrond – het moestuinseizoen. Met de MoestuinMaatjes werkt iedereen mee aan biodiversiteit, meer groen in de buurt en wordt ook nog iets teruggedaan voor de natuur. 
 
Marit van Egmond, CEO Albert Heijn: "Als supermarkt zijn wij nauw verbonden met de natuur. Uiteindelijk liggen er prachtige producten bij ons in de schappen die groeien op het land van de honderden vaste boeren en telers waar wij jarenlang mee samenwerken. Biodiversiteit is daarbij een belangrijk onderdeel. Door het land niet te ploegen en op een natuurlijke manier te bemesten, krijgen we een gezonde bodem vol leven. Om de biodiversiteit te vergroten, zaaien we extra kruiden en klavers in onze weilanden en zijn er beschermde plekken in de weides met broedplekken voor trekvogels. Met de MoestuinMaatjes kunnen onze klanten óók thuis een bijdrage leveren aan de biodiversiteit in hun eigen buurt en zelf aan de slag gaan met het verbouwen van diverse lekkere verse groentesoorten en kruiden. Leuk, lekker én goed voor de natuur."
 

 
Met de nieuwe spaaractie ‘MoestuinMaatjes’ wil Albert Heijn, in samenwerking met Naturalis Biodiversity Center en IVN Natuureducatie, klanten niet alleen laten ontdekken hoe mooi de natuur samenwerkt, maar kunnen ze de natuur ook een handje helpen door een moestuin te beginnen. Met de MoestuinMaatjes bevorderen klanten de biodiversiteit en krijgt de tuin of balkon óók een groene boost.
 

Wachten op de bus ‘in de moestuinkas’

Albert Heijn heeft vier bushokjes middenin de steden Amsterdam en Rotterdam ter inspiratie omgetoverd tot moestuinkas. In de kas groeien daadwerkelijk plantjes. Tijdens het wachten op de bus, komen reizigers tussen al dat groen via de speciale QR-code terecht in een online wereld van moestuininspiratie, met heel veel tips en tricks voor onder andere het verpotten van de moestuintjes en meer achtergrondinformatie over biodiversiteit. De moestuin-abri’s staan op de Stadionweg en de Van Leijenberghlaan in Amsterdam en de Coolsingel en de Van Oldebarneveldplaats in Rotterdam. De abri’s blijven staan tot en met 13 april.
 

Beter voor Natuur & Boer

Samen met meer dan 200 vaste Nederlandse aardappel-, groente- en fruittelers zet Albert Heijn de komende jaren flinke stappen op het gebied van duurzaamheid, onder meer met het programma Natuur & Boer. Dit meerjarenprogramma bestaat uit verschillende initiatieven om de impact op het klimaat te verkleinen en de biodiversiteit te bevorderen. 
 
De spaaractie duurt tot en met 25 april 2021. Bij elke 15,- euro aan boodschappen krijgen klanten een setje MoestuinMaatjes (twee potjes). Kijk voor alle 15 slimme combinaties en meer informatie op ah.nl/moestuinmaatjes.

 


Bureaus

Media

Economisch