Alternatieven koemelk flink in trek: vooral havermelk populair

22-10-2019 (11:57) - Marketing

Het aantal zoekopdrachten naar alternatieven voor melk is in de periode september 2016 tot en met augustus 2019 met ruim 68 procent gegroeid. Vooral havermelk is populair. Het aantal zoekopdrachten naar dit alternatief groeide met maar liefst 313 procent.
 
Dat blijkt uit onderzoek van online marketingplatform SEMrush. Redenen voor de groeiende vraag naar alternatieven voor koemelk zijn de toenemende aandacht voor de impact van de intensieve veeteelt op het milieu en lactose intolerantie van consumenten. Naast havermelk is er ook veel aandacht voor kokosmelk en amandelmelk. Opvallend is dat koemelk niet in populariteit is gedaald. Integendeel deze variant steeg met 13 procent in de afgelopen drie jaar.  

Grote verliezer is hennepmelk. Deze melkvariant daalt in populariteit op Google. Ondanks het feit dat hennep tijdens de groei bijzonder veel Co2 opneemt, is de interesse van de gemiddelde Nederlander voor dit melkalternatief bijna 34 gedaald gedaald over de afgelopen drie jaar.

Bureaus

Media

Economisch